Wanneer u verhuist naar onze gemeente of u verhuist binnen onze gemeente, meldt u dit binnen de 8 dagen na uw verhuis. U brengt enkel de dienst burgerzaken van uw nieuwe woonplaats op de hoogte. De vorige gemeente onvangt hiervan automatisch een melding.
Wanneer u tijdelijk naar het buitenland of een andere gemeente gaat (minimum 3 maanden en maximum 1 jaar) dient u dit eveneens te laten registreren op de dienst burgerzaken, als tijdelijke afwezigheid.
Voorwaarden
De adreswijziging geeft u door nadat u bent verhuisd en effectief aan te treffen bent in de nieuwe woning.
Procedure
- Geef uw adreswijziging door via de knop bovenaan deze pagina. In geval het volledige gezin verhuist, kan dit door de referentiepersoon in 1 aangifte. U kan de adreswijziging ook aan het loket of via mail doorgeven. Indien u hiervoor kiest, zorg dan dat u alle gegevens doorgeeft.
- Een collega van dienst burgerzaken maakt de formulieren van adreswijziging op en bezorgt ze aan de wijkagent.
- De wijkagent komt langs voor een woonstcontrole en de vaststelling van uw woonplaats. De wijkagent kan op verschillende momenten van de dag langskomen.
- Van zodra de wijkagent ons de woonstvaststelling terugbezorgt, verwerken wij deze gegevens in uw bevolkingsdossier.
- Een collega van de dienst burgerzaken neemt daarna contact op met u om de aanpassing van het adres op de chip van de identiteitskaart te voltooien.
Wat heb je nodig?
Bij de aangifte
Uw identiteitskaart en de rijksregisternummers van de personen die mee verhuizen naar het nieuwe adres.
Bij adreswijziging op de eID (identiteitskaart)
De identiteitskaarten en bijhorende pincodes van de personen die verhuizen naar hetzelfde adres.
Bent u uw pincode vergeten? Dan kan u een nieuwe pincode aanvragen bij de dienst burgerzaken.
Bedrag
Gratis